Succesverhaal

Stephan: ‘Dit is de perfecte oplossing voor mijn opslag, klantcontact en het laten zien van producten’


Als vakman in de bouw hoef je niet verlegen te zitten om werk. Sterker nog, er is altijd werk. De uren stapelen zich op en de bouwmaterialen, die kun je nauwelijks nog ergens kwijt. Dit overkwam Stephan van Meer (33) die zeven jaar geleden zijn eigen bedrijf S&N Installatietechniek opricht. Hij is nu op een punt dat hij wil investeren in een mooie werkplaats en opslagruimte. En laat hij daar nu net de perfecte oplossing vinden: het nieuwe project Business Boxx.

Niet alleen Stephan is er met zijn installatiebedrijf mee geholpen. Het project is even zo interessant voor afbouwbedrijven, hoveniers, als opslag van winkelvoorraad of particulieren die op zoek zijn naar een stallingsplaats voor de camper of caravan.

 

stephan van meer

Mooie investering

Stephan heeft inmiddels een succesvol bedrijf gespecialiseerd in loodgieterswerk, badkamer- en keukenrenovatie. Dat maakt dat hij inmiddels een flinke buffer heeft opgebouwd. “Ik ben nu op een punt dat ik mijn geld wil investeren. De meeste werkplaatsen en opslagruimtes zijn huurpanden, maar in dit project kun je een unit kopen. Vooral met de btw- en investeringsaftrek is dat interessant. Bovendien stijgen de opslagprijzen per jaar en wil ik er over tien jaar vanaf, dan kan ik het makkelijk verkopen”, zegt Stephan. Maar dat niet alleen, een groot pluspunt is de opslagruimte van iedere box. “Vanuit het installatiebedrijf leveren we veel bouw-, tegel- en installatiemateriaal aan particuliere- en nieuwbouwprojecten. Hoe groter wij inkopen, hoe meer korting een leverancier geeft. In mijn huidige pand heb ik die ruimte niet. Daarom viel mijn oog op dit project waarbij je in een box zo’n 40 tot wel 140 vierkante meter opslagruimte hebt”, zegt Stephan.

 

Meer dan opslag

Stephan doet niet alles alleen, hij werkt namelijk met vier vaste freelancers. “Ons werk is voornamelijk op locatie en daar komt een hoop bij kijken. Denk aan projectbespreking met klanten of aannemers, planning en administratie. Dat zijn allemaal dingen die we liever op kantoor doen. Momenteel doen we dat bij een klant of aan huis, maar dat zie ik liever verschuiven naar de Business Boxx. De spreekkamers zitten boven de opslagruimte en dat is een ideale plek voor het voeren van klantgesprekken.” Stephan heeft zijn oog laten vallen op een unit met glazen wanden waar hij een showroom ofwel etalage van wil maken. “Hier kunnen we ons aanbod waterontharders, cv-ketels en zonnepalen laten zien.”

Veiligheid voorop

Het is vaak een hoop gedoe om het materiaal vanuit de bus naar de opslag te verplaatsen. Ook daar is bij de bouw van de nieuwe Business Boxxen aan gedacht. Stephan: “Met een beladen bus rij ik er zo naar binnen. De bus met imperiaal is nog ruim onder de drie meter, waardoor ik het zware materiaal ter plekke kan uitladen. Dat scheelt veel werk.” Ook werkt dit efficiënter met leveranciers samen. “Het materiaal ontvang ik nu aan huis. Voor een levering moet ik dus altijd thuis zijn en dat is niet altijd handig als we op locatie werken. De Business Boxxen zijn gevestigd op een afgesloten terrein en elke unit heeft een eigen tag sleutel. Met de leverancier kan ik een sleutel delen en afspreken dat een vaste chauffeur hier materiaal kan laden en lossen. Doordat we zelf niet fysiek aanwezig hoeven te zijn, kunnen we een stuk efficiënter werken.”
 

 

Perfecte locatie

Het nieuwe project Business Boxx is gelegen aan de Driehoekstraat in Roosendaal. “Het is perfect dat je hier vanuit Roosendaal zo de snelweg oprijdt. Sterker nog, een paar van onze vakmannen wonen er slechts een paar kilometers vandaan. Dus is dit een ideale uitvalbasis.” In het verzamelpand komen in totaal 26 Business Boxxen. “Als er zich allemaal bedrijven zoals wij vestigen, dan kun je elkaar versterken. Stel er is ook collega loodgieter of afbouwer, dan kan ik deze persoon misschien best weleens vragen voor een klus.” Kortom, voor Stephan is de Business Boxx de perfecte uitkomst.